woensdag 21 september 2016

Dag 7/24 Kalai Khumb

Om 7 u vertrokken voor de laatste 800 m klimmen, gevolgd door 2000 m afdaling tot Kalai Khumb. Samen een 50 km, en daarna zou ik nog wel een 30-tal km verder geraken, dat was mijn plan. Wat een misrekening...
De klim was bijzonder zwaar door de afreuze staat van de piste, en de afdaling zo mogelijk nog meer. Ik ben niet zo behendig aan het stuur, en ik moest mij uiterst concentreren en zeer voorzichtig zijn om niet honderden meters dieper naast de weg terecht te komen. Levensgevaarlijk! Maar ook o zo mooi. Het ene adembenemende uitzicht werd een bocht verder al vervangen door het volgende. Daarom per uitzondering een tweede bericht met foto's van vandaag. Ik kan mij niet herinneren ooit door een zo spectaculair landschap gereden te zijn. En zo verlaten: op enkele terreinwagens en een paar herders na niemand gezien.

Mede door de tientallen fotopauzes was het 14 u tegen dat ik in Kalai Khumb aankwam. Ik slaap in een homestay en ga de rest van de dag mijn fiets grondig nakijken en mijn voorraad eten voor de volgende dagen aanvullen.
Vanaf morgen volg ik 250 km lang de Panj-rivier tot in Khorog. Aan de overkant ligt Afghanistan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten