maandag 19 september 2016

Dag 7/22 Tavildara

Wat vorige nacht bij valavond begon als een koddige passage van een grote kudde van honderden schapen en geiten omheen mijn tent werd de hele nacht door een processie van een zestal kuddes. Elke keer werd ik wakker van de graasgeluiden, het geblaat van de beesten en het geroep en de pillampen van de herders. En elke keer werd ik met al mijn spullen gehuld in een wolk van stof.
Fietsen op een piste is in niets te vergelijken met op asfalt. Mijn daggemiddelde lag flink onder 10 km per uur. Na een 50-tal km (en net geen 1000 stijgmeters) kwam ik aan in een dorp met hotel. De aarzeling heeft niet lang geduurd: voor 80 Somoni (9 euro) heb ik avondeten en ontbijt erbij. En een heerlijke douche!

Ik ben vlak bij (een 10-tal km) van de grens met het Pamirgebied waarvoor je bovenop het visum een extra permit moet hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten