dinsdag 29 september 2015

Dag 5/33 Ardahan

Mooie beklimming doorheen een landschap dat heel sterk aan de Alpen doet denken. Veel bomen, groene weiden, houten huisjes en hier en daar vee.
Toen ik nog 200 m te klimmen had moest ik voor het eerst in Turkije mijn regenjas aandoen. Het begon ongelooflijk te regenen maar vooral te waaien (in de voor mij verkeerde richting) en de temperatuur dook 10 ºC naar beneden. Op een gegeven moment moest ik zelfs al klimmend voluit in de remmen en mij met de voeten op de grond schrap zetten om niet in de ravijn te worden geblazen. Gelukkig was dat van korte duur, tegen dat ik een half uur later op de pas was kwam de zon er weer door.
Aan de andere kant van de pas een heel ander landschap, gedaan met de bomen. Je zag beneden een grote grasvlakte, maw ik kwam terug in de steppe. Daarin zag ik al van op de pas de stad Ardahan liggen, waar ik 2 nachten in hetzelfde hotel ga slapen.
Morgen bij wijze van rustdag over en weer naar Kars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten