zondag 7 mei 2017

Dag 8/27 kamperen

Ik ben nu in wat de mooiste 100 km van de Chuysky Trakt worden genoemd (tussen Aktash en Kosh-Agach). Besneeuwde 4000 m hoge bergen omringen de vallei waar de weg in loopt. Omdat voor gisteren regen en voor vandaag mooi weer werd voorspeld heb ik me de vorige dagen een beetje ingehouden, zodat ik dit traject bij wolkenloze lucht zou kunnen rijden en dus tenvolle van zou kunnen genieten van het magnifieke landschap. En dat doe ik dan ook, met volle teugen!
Ik kampeer op een prachtige plek, een heel eind van de baan. Al wat ik hoor is de wind, die af en toe fel tussen de bomen waait, en de beek vlakbij met smeltwater uit de bergen. Tussen de bomen liggen nog hopen restsneeuw.

Ondertussen heb ik in Kazakhstan en Rusland meer dan 2100 km gefietst zonder een andere fietsreiziger te zien. Fietsen zijn hier sowieso een rariteit. Om de paar dagen zie ik eens iemand op een fiets, in Kazakhstan zelfs helemaal niemand. Eergisteren werd ik voor het eerst gekruist door een paar fietsers in sportkleding op koersfietsen. Maar dan was het zaterdag, ook hier de uitgelezen tijd voor weekendsporten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten