vrijdag 26 juni 2015

Dag 4/52 Kayalar

Weer een prachtige dag, deels door het bergachtige binnenland, deels langs de Egeische Zeekust. Ik eindig weer in een hotel aan dezelfde condities als gisteren. Kamperen kan nog altijd, maar hier beschik ik over strand en zwembad, en krijg ik avondeten en ontbijt er bovenop.
Onderweg twee zeer indrukwekkende ruïnes bezocht, in Gulpinar de Apollon Sminthneion tempel en in Behramkale de nederzetting van Assos waar vooral een Athenatempel in het oog springt.
Het aftellen naar het einde van deze lente-etappe (vandaag binnen een week) begint stilaan. Morgen nog een dag aan de kust, dan in 3 dagen door de bergen naar Bandirma aan de Zee van Marmara, waar ik woensdag de ferryboot naar Istanbul ga nemen. Zo kom ik ineens in het centrum van Istanbul, en vermijd ik een oervervelende rit door de voorsteden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten