vrijdag 19 juni 2015

Dag 4/45 Uzunkopru

Uiteindelijk viel het ommetje via Edirne nog mee. Eerst 60 km noordoostwaarts tegen de wind in, maar na Edirne moest ik pal naar het zuiden en volgden 60 km met diezelfde wind van achter.
De centrale moskee van Edirne is zo mooi als ik me herinner van 40 jaar geleden met Ronald.
Turken zijn heel gastvrij. Onderweg al twee keer mijn consumptie niet hoeven te betalen (kwam ook omdat ze niet konden weergeven op mijn briefje van 50 lira, iets minder dan 20 €, dat ik net uit de muur had gehaald).

Ik slaap bij Fatih en zijn vrouw Berrak, leren kennen via Warmshowers. Heel leuke jonge dertigers. De gesprekken verlopen moeizaam en zitten vol misverstanden door de taalbarrière.
Zij hadden een programma voor mij voorzien met eerst een pizzahap met enkele vrienden en dan een fietstocht van 20 km. Dat zag ik na de 120 van vandaag niet zitten, dus de fietsen zijn vervangen door moto's (ik achterop). Dat doet vreemd aan, gewend als ik ben voor elke meter te moeten trappen. Heel plezierige avond, maar pas na middernacht naar bed. Fatihs schoonouders, die op bezoek zijn, verhuizen ondanks mijn protesten voor mij naar de sofa in de living.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten