maandag 19 mei 2014

Dag 2/25 - Bouira

De dag begon met een klim van 100 naar 900 meter (col des Deux Bassins), niet te steil maar heel lang. Tijdens de afdaling begon het te regenen, een dag eerder dan verwacht.

Bij mijn koffiepauze geraakte ik aan de praat met een blinde gepensioneerde dokter die per se wilde trakteren en me bij het afscheid een briefje van 200 dinar (1,3 euro) toestopte om later op de dag iets mee te eten. De gulheid kent hier geen grenzen.

Ik wilde na 70 km stoppen maar ik vond geen onderkomen. Dan maar ineens doorgereden tot Bouira, 35 km verderop. De regen viel nu in bakken naar beneden, wat de tamelijk drukke baan waar ik op reed gevaarlijk maakte. Helm op, verstand op nul en opperste voorzichtigheid.

Achter Bouira rijst heel indrukwekkend het Djurdjura-gebergte op. Tenzij het regent en/of het gebergte verstopt zit in de wolken doe ik morgen 1 felle klim tot het skioord Tikjda.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten