dinsdag 13 mei 2014

Dag 2/20 - Relizane

Ontbijt om 6.15 u en afscheid van de lieve mensen die me zo gastvrij ontvingen. En nog snel een doosje overheerlijke zelfgebakken koekjes meegekregen.

Mijn gastheer adviseerde naar Resilane te gaan over de grote baan, maar op de kaart zag ik een iets langere en groen gemarkeerde weg door de bergen. In het begin alles OK, tot er een 30-tal km bijzonder slecht wegdek volgde. Dokkeren en sakkeren, met schrik voor een platte band. Maar om 12 u was ik toch heelhuids in Resilane, waar ik godbetert voorbij een jeugdherberg reed.

Een vies kot eigenlijk, maar voor een kamer met bed en een kraantje met lopend water betaal ik met plezier 1,3 euro. De baas wees me de douches, maar als ik er onder stond en de kranen open draaide kwam er geen warme of koude druppel uit. Benieuwd naar de nacht, want de jeugdherberg ligt aan een druk kruispunt.

Eerste werk is het bijna dagelijkse ritueel van kleren wassen en ophangen. Dat is nodig want ik heb er maar weinig bij. Dat is een probleem bij wild kamperen hier: dat kan niet aan een riviertje of meertje zoals in Frankrijk, want dat is hier gewoon niet. Dus de hygiƫne lijdt eronder met de hitte van de namiddag, en twee nachten na elkaar kamperen gaat eigenlijk niet. Ik heb 1 stuk zeep waar ik zowel mijn kleren als mijn lijf en haren was.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten