maandag 19 mei 2014

Dag 2/24 - Larba/Larbaa/L'arbaa

Verwarrend, die verschillende schrijfwijzen van veel plaatsnamen hier. En dan beperk ik me nog tot ons alfabet.

In Larba is geen hotel te bespeuren, wat ik al wist. Dat is hier echter blijkbaar nooit een probleem. Een praatje in het café en ik word naar een maison de jeunes gestuurd. Die zit overvol maar de directeur maakt in zijn bureau plaats tussen de rommel, tovert ergens een matras vandaan, toont me de douches en zorgt voor een grote schotel lekkere couscous met bonen en karnemelk.

De man die me de weg wees komt me rond 18 u halen om de avond samen door te brengen. Hij wil graag discussiëren. Ik laat het allemaal over mij komen.

Kabylie is uiteindelijk toch niet af te raden, ik heb me goed geïnformeerd. Wild kamperen ga ik er wel niet doen. Overmorgen rij ik door het Djurdjura-gebergte (waarnaar de muziekgroep is genoemd). Ergens hoog in de bergen is er een skioord waar een hotel is. Dat is voor zondagavond. Die dag wordt zowaar regen voorspeld. Dat zou voor mij de eerste nattigheid zijn deze lentereis.

Ik ga mikken op een oversteek Tunis-Palermo op donderdagavond 29 mei.

Heel veel groeten aan alle lezers. Wie mij wil verblijden met groot of klein nieuws: ik ontvang heel graag mails (michelena.andoni@gmail.com), kwestie van contact te houden met mijn roots. Ik heb in Algerije nog geen enkele toerist gezien. Ik beloof antwoord maar vraag wel geduld, ik heb niet elke dag toegang tot het internet.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten