maandag 12 mei 2014

Dag 2/16 - Tlemcen

Eerste fietsdag in Algerije. Na 5 dagen diarree begin ik het te voelen. Vannacht 4 keer naar het toilet.
Gisteren nog vergeten te vertellen: mijn personeelskaart van de Universiteit Antwerpen heeft ook flink bijgedragen aan de douane. Ik vertelde dat ik les gaf aan de ingenieursfaculteit, dat wij projecten uitvoerden voor Van Hool, in opdracht van openbaar vervoersmaatschappijen in Algerije, en dat ik onderweg was om er een aantal te bezoeken. Ze vroegen een visitekaartje als bewijs en toen ik mijn personeelskaart (met mijn foto er op) toonde waren ze onder de indruk. Waar een onnozel kaartje al goed voor is...

Ik logeer in een heel basic hotelletje midden in de medina. De baas vroeg al direct of ik geen euro's wilde verkopen.

Midden in Tlemcen staan prachtige oude muren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten