vrijdag 7 juni 2019

Dag 10/25 Jade City

Ik was beter nog een dag in de caravan gebleven in Dease Lake. De weersverwachting was niet fameus, maar dat het zo erg zou worden had ik niet gedacht. Het begon nochtans goed, dicht bij het vriespunt maar zonnig. Maar vanaf de middag kwam de ene bui na de andere naar beneden, soms met de nodige bliksem en donder. Tussenin scheen af en toe de zon, maar tijdens de buien dook de temperatuur naar beneden tot 7 °C. Hoe vaak ik gestopt ben om een laag aan of uit te trekken kan ik niet bij benadering zeggen.
Ik herinnerde mij dat ik op Google Maps in Jade City, een 120 km ver, het icoon van accommodatie had gezien, en de hoop daarop dreef mij verder want kamperen zou de hel geweest zijn. Jade City blijkt gewoon een winkel te zijn waar ze uit het in de buurt gevonden jade vervaardigde siervoorwerpen verkopen, maar achterin hebben ze een paar kamers. En in een daarvan lig ik nu, na een lange hete douche, compleet uitgeteld te wezen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten