donderdag 6 juni 2019

Dag 10/23 Dease Lake

Flink wat geluk gehad. Hier is een hotel, maar dat zat vol. Een man die ik aansprak zei dat ik in zijn caravan mag slapen. Het is een groot ding, met centraal een ruime zitkamer met keuken, een badkamer, en aan beide uiteinden een slaapkamer. Zo slaap ik op een echte matras. Als ik goed slaap heb ik zin om te vragen of ik hier twee nachten mag blijven. Ik ben immers ruim voor op mijn schema, en op het laatste weerbericht dat ik zag voorspelden ze voor morgen onweersbuien. 
Gisteren was met voorsprong de mooiste dag tot nu toe. Prachtig landschap, bijna geen verkeer. Ik sliep in het aftandse Tatogga Lake Resort in een eenvoudige blokhut zonder elektriciteit, maar ik mocht van de baas een douche komen nemen. Om tot daar te geraken moest ik wel 144 km rijden met veel klimwerk, maar dat had ik ervoor over. Ook vandaag ging ik over de 100 km omdat ik in dat hotel wilde slapen. Ik moest vandaag over een hooggelegen plateau waar een ijselijke tegenwind blies. Grote borden waarschuwden daar voor cariboes op de baan, maar ik heb er geen gezien. 
Gisteren zagen een beer en ik tegelijkertijd elkaar op een meter of 50. Ik stopte om een foto te nemen, maar de beer zette het op een lopen en klom met veel takkengedruis in een boom, een meter of 3 hoog langs de stam. Ongelooflijk hoe een zo groot beest zo sierlijk kan lopen en langs de stam een boom beklimmen. 
Ik zag ook van dichtbij in het hoge gras een grote bruine katachtige met omhoogstaande puntoren, ik vermoed een lynx. Die maakte ook al dat hij weg was. 
Met mijn rug gaat het de goede kant op. Fietsen gaat prima, maar ik ben een beetje bang om te kamperen want dan moet ik mij veel bukken. Ook het slapen op mijn dun matrasje gaat mij, met mijn gehavende schouders, niet echt goed af. En de temperatuur zakt hier 's avonds en 's nachts heel erg, wat kamperen nog onaantrekkelijker maakt, ook al omdat regen nooit ver weg is. Ach, het zal ook wel aan de leeftijd liggen dat ik alleen graag kampeer als de omstandigheden meezitten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten