zaterdag 6 juli 2019

Dag 10/50-51 Anchorage

Anchorage, met zijn 350.000 inwoners de enige grote stad van Alaska, is verbazingwekkend uitgestrekt met veel groene zones. Ik logeer bij Walter en Lynn, en word daar in de watten gelegd om beschaamd van te worden. Bijzonder lekker eten en bier, prachtige kamer. Ik mag met niets helpen. Maar vooral heel aangename gesprekken over vanalles, want we hebben veel gemeenschappelijke interesses.
Ik neem een dagje vrijaf om rond te wandelen in de stad, een hotdog met rendiervlees te eten, etensvoorraden aan te vullen, en het Anchorage Museum te bezoeken dat een heel goed beeld geeft van de leefwereld en de cultuur van de oorspronkelijke bewoners van Alaska.
Ik ga vanaf morgen op het Kenai schiereiland naar Seward fietsen, een lichtjes bergachtige route door een naar het schijnt fabuleus mooi landschap. Vier dagen later, zondagavond, kom ik met de trein terug naar Girdwood. Vandaar moet ik maandag nog amper 35 km fietsen naar Whittier, waar om 23u45 de ferryboot vertrekt.
Over die ferryboot heb ik al veel verontrustende verhalen gehoord van woelige zee en kotsende passagiers. Daar ben ik behoorlijk ongerust over, want ik ben extreem gevoelig voor zeeziekte. Ik heb speciaal uit Belgiƫ pillen meegebracht die hopelijk efficiƫnt zijn. Vooral de eerste 2 dagen, als de boot op open zee vaart, zijn berucht. Daarna komt de boot in de Inside Passage, tussen eilanden in meer beschutte en dus rustiger wateren. We zien wel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten