vrijdag 19 juli 2019

Dag 10/66 kamperen

De Amerikanen hebben een bijzonder ontwikkelde neiging hun privébezit als dusdanig te afficheren. De borden met de meldingen No Trespassing, Private Property en Keep Out zijn niet te tellen. Ik heb ze al alle drie onder elkaar gezien. Je komt ook heel macho varianten tegen, met boodschappen waar je toch even van schrikt.



Ik weet nooit goed of je daar mag voorbij gaan om aan te bellen en iets te vragen, bijvoorbeeld of je mag kamperen. De keren dat ik het deed begon ik me steeds omstandig te verontschuldigen voor het storen, en tot nu leverde dat geen probleem op.
Behalve gisteren: de mevrouw die open deed dierf geen toestemming geven om mijn tent op de gazon te zetten. Ze belde haar man op, die een paar minuten later kwam aangereden. Hij zag het niet zitten. Ik kon het niet laten lichtjes kinderachtig te reageren en te vragen wat het bord 'Welcome' dat aan hun garage hing betekende.
Wapenbezit is soms gewoon zichtbaar. Ik zag al een paar keer iemand aan het winkelen met een pistool aan de gordel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten