zaterdag 6 juli 2019

Dag 10/53 nabij Lower Trail Lake



Veel geluk gehad vandaag. 's Morgens twee lange beklimmingen met rugwind in een schitterend decor (dat heel erg aan Zwitserland deed denken), maar tijdens de middagpauze draaide de wind 180°, en ik kwam volop in de rook terecht van de bosbrand die verderop al een tiental dagen woedt. Het was veel te ongezond om in te kamperen, dus ik besloot te blijven rijden tot ik uit de rook was.
Maar dat was zonder de goedheid van de mensheid gerekend: een mobilhome stopte, en de bestuurder vroeg of ik wilde meerijden. Hij had mij zien fietsen en realiseerde zich dat dat geen pretje was. Een dertigtigtal km verder was er geen rook meer, en ik stapte weer uit om de kampeerplek te zoeken waar ik nu zit, mooi gelegen aan een bergbeek, een kleine km weg van de baan. Ideaal dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten