maandag 17 april 2017

Dah 8/6 Sarkan

Lastige dag: 80 km in de regen, dan 20 droog. Temperatuur de hele dag 12 °C. Links van mij lag de eindeloze vlakke steppe, rechts de hele tijd een flink gebergte.
De Kazakken hebben, ik vermoed vanuit hun nomadische traditie, de gewoonte zelf voor alles te zorgen. Als ze zich verplaatsen hebben ze al het nodige bij. Gevolg: onderweg vind je amper plaatsen om te bevoorraden of om iets te eten of drinken. Vandaag kwam ik pas na 60 km een simpele barak tegen waar ik iets kon eten en waar ik thee kon drinken. Voor mij is dat in deze weersomstandigheden heel vervelend. En er komen nog veel verlatener stukken, om nog maar te zwijgen over Mongolië... Ik zal wel zien.
De kwaliteit van het asfalt gaat er met de kilometer op achteruit. Grote diepe putten, waar de schaarse auto's omheen laveren. Ik moet goed uitkijken.
Gelukkig vond ik in dit stadje een eenvoudig hotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten