zaterdag 28 juli 2018

Dag 9/7 nabij Maleta

Het is de eerste keer dat ik na het vinden van een kampeerplek zonder treuzelen mijn insectennet over het hoofd moet trekken. Ik zie net genoeg om dit te schrijven. Ik heb ook onmiddellijk een lange broek aangedaan, en ik heb mijn fietshemd met lange mouwen en mijn fietshandschoenen aangehouden. Omheen mijn hoofd zwermen de muggen in honderdtallen. Van mijn voeten in de sandalen blijven ze vreemd genoeg af.
Misschien is dat omdat ik midden in een bos zit, en moet ik in het vervolg een meer open plek zoeken. Ik dacht dat ik best een eind van de rivier wegging waarlangs ik fietste. Ik zal het met schade en schande leren.
Ik ben natuurlijk wel wat bezweet van het fietsen, dus hopelijk betert het straks. Ik zal vlug mijn tent opzetten en er gaan inzitten. Alleen voor het koken moet ik er dan nog uit.

Valavond
Vreemd, de aanval is grotendeels voorbij, ik heb gewoon buiten kunnen koken en eten.

Een paar technieken die ik nog moet leren:
- hoe kom ik zo snel mogelijk in of uit de tent, zodat er zo weinig mogelijk muggen naar binnen komen?
- hoe kan ik eten met het muggennet op mijn hoofd?

Langzaamaan ben ik uit de steppe in de Siberische taiga aan het komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten