zaterdag 1 juni 2019

Dag 10/18 op de Stewart-Cassiar Highway




Eerste dag op de Stewart-Cassiar Highway. Het landschap is zeer mooi, en niet te zwaar op en af. Na de middag stak een tegenwind op, en die bracht een half uurtje regen mee.
Aan een meertje vond ik een goede kampeerplek, wel wat dicht tegen de baan maar er is weinig verkeer, en vannacht allicht helemaal geen. Kleine weggetjes die van de baan wegvoeren zijn er gewoonweg niet.
Ik ben hier niet alleen: ook Thorve, een Duitse fietser, heeft deze plek uitgekozen. Hij rijdt min of meer dezelfde kant uit als ik. Hij is pas de tweede fietsreiziger die ik in Canada ontmoet. Hij heeft niet het hele eind vanuit Vancouver gefietst maar de ferryboot naar Prince Rupert genomen, zoals de meeste fietsers. Omdat ik al met een ferryboot vanuit Alaska terugkeer vond ik het beter vanaf Vancouver te beginnen fietsen. Zo begin ik goed gerodeerd aan het eenzamere noorden van British Columbia.
De muggen zijn onuitstaanbaar vervelend. Thorve en ik zitten nu noodgedwongen elk in onze eigen tent. Ik moet ermee leren leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten