donderdag 30 mei 2019

Dag 10/17 iets voorbij Hazelton

De voorbije 6 dagen was het weer schitterend, weliswaar met tegenwind maar dat kon de pret niet bederven. De weg werd beetje bij beetje mooier en rustiger. Vandaag was het landschap fantastisch, heel hoge besneeuwde pieken links en rechts, een voorbode van de Stewart-Cassiar Highway waar ik morgen aan begin.
Nu ben ik voor de laatste keer te gast bij een warmshowers gastheer. Ik heb op die 6 dagen slechts één keer gekampeerd, en de muggen maakten dat extreem onprettig, zowel 's avonds als 's ochtends. Ik heb de ritten dan ook zodanig aangepast dat ik niet hoefde te kamperen, hoe graag ik dat eigenlijk ook doe. Gevolg was dat het aantal afgelegde kilometers 2 maal bijna 120 was, maar evengoed 2 maal amper 40. Eén keer motel, de andere keren warmshowers.
Ik heb prachtige warmshowers ervaringen gehad, bijzonder interessante mensen variërend van welgestelde stedelingen tot sympathieke boeren. Ondertussen ook al een paar keer in een meer gezwommen.
In Smithers, de laatste 'stad' voor de Stewart-Cassiar Highway, heb ik gisteren flinke etensvoorraden aangelegd: 5 gevriesdroogde maaltijden, worst, kaas, pasta, tomatensaus, brood, poedermelk, havervlokken, rozijnen, cashewnoten,... Ik kan ertegen voor een week. Ik heb ook voor 4,5 liter water flessen bij. Dat is het enige dat ik onderweg moet aanvullen. Mijn fiets is nu loodzwaar.
Ik heb wel vernomen dat er toch een paar plaatsen zouden zijn op de Stewart-Cassiar Highway waar ik misschien binnen kan overnachten. Maar het wordt sowieso vooral kamperen. We zien wel. Ik zal ook dagenlang geen telefoon- en dus geen internetverbinding hebben, misschien 2 keer wifi.
Een paar dagen geleden zag ik (in de verte) mijn eerste beer. Daar gaan er nog veel volgen. Mijn berenspray is alvast verhuisd naar mijn stuurtasje, waar ik het voor het grijpen heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten