zondag 30 juni 2019

Dag 10/37 Beaver Creek

De hele nacht geen oog dicht gedaan door het onafgebroken geluid van de regen op de tent. Maar toen ik begon te fietsen brak de zon door de wolken, wat het landschap in prachtige kleuren zette.
In mijn tent moet ik oogkleppen opzetten om te kunnen slapen. De zon gaat hier maar onder om 23.30 u lokale tijd, en komt al weer op rond 4 u. Echt donker wordt het trouwens helemaal niet.
Twee elanden gezien die aan een meer in het water stonden. Spijtig genoeg te ver om te fotograferen zonder telelens.
Nog een 30-tal km en ik verlaat Canada. Ondertussen ben ik noordelijk genoeg om op de permafrost te zitten. Het is hier in dit seizoen heel moerassig, wat mij aan Siberiƫ doet denken. Om te vermijden dat de baan zou wegzakken, wat bij de eerste aanleg in 1942 voor heel wat problemen heeft gezorgd, is er een metershoge laag gravel waarboven het asfalt ligt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten