donderdag 25 september 2014

Dag 3/24 Cetona

De omstandigheden in acht genomen had ik geen echt slechte nacht. Om niet iedereen te wekken maakte ik me op kousenvoeten klaar en vertrok in alle stilte uit het nog slapende bizarre gezelschap.
Verrassing: tegen de voorspellingen in wachtte mij een bijna vlekkeloze blauwe hemel voor een prachtige rit naar en door de Val d'Orcia. Eerste tussenstop in Bagno Vignoni (foto), tweede in La Foce waar de schrijfster Iris Origo haar landgoed had. Toen ik onderweg water vroeg zag ik achter in de tuin een zwembad. Vragen staat vrij... heerlijk gezwommen!
Nu zit ik op een terras in Cetona te wachten tot de jeugdherberg open gaat. Ondertussen is het beginnen regenen. Vanaf morgen wordt dagenlange zonneschijn voorspeld. Hopelijk klopt dat, want ik ben de voorbije weken niet verwend door het weer en voor mijn laatste dagen in Italiƫ wil ik wel wat anders!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten