vrijdag 12 september 2014

Dag 3/11 Genua

Leuke afdaling naar zeeniveau om te beginnen. Spijtig dat het de hele nacht geregend had. Het wegdek was dus nat en ik moest zeer traag rijden en aan een stuk remmen. Door de kou moest ik 4 lagen boveneen aandoen, die gaandeweg een voor een weer uit gingen.
Om de knie te testen maakte ik een omweg met wat meer klimwerk.  Eerst ging alles goed, maar na een tijd speelde de pijn toch weer op. Als dat verergert zal ik mijn plannen serieus moeten wijzigen.
Om de drukke kust niet te hoeven volgen met de fiets nam ik in La Spezia de trein naar Genua. Zeer mooi traject, oa le Cinque Terre. Spijtig dat er zoveel in tunnels gereden wordt.
De overzet naar Corsica is niet heel duur, 39 euro, maar voor een slaapplek begint de prijs bij 55 euro. Niet dus. Ik nam mijn slaapgerief mee en vond een prima plekje.
Nu komt de zon op en tijdens mijn ochtendcappuccino schuiven de Corsicaanse bergen voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten