maandag 30 juli 2018

Dag 9/9 Khilok

Eindelijk een hotel. Ik heb er wel 113 km voor moeten rijden, weliswaar met na de middag flinke meewind. Mijn kleren zitten in de wasmachine, en ik kan weer onder de mensen komen.
Mijn tent hangt aan de draad te drogen. Vanaf valavond wordt bij het kamperen alles klammig, en tegen de ochtend is alles kletsnat, en dat is ook hoe het ingepakt wordt. Dat was in Mongolië anders.
Eenmaal voorbij Chita ga ik daar een oplossing voor moeten vinden, want dan komen tot Khabarovsk meer dan 2000 km op een kleinere baan met amper hotels. Misschien moet ik dan gewoon aan de mensen vragen of ik bij hen thuis mag slapen.
Ik heb ook al ondervonden dat ik op de verkeerde slaapzak gegokt heb. Ik dacht dat mijn zomerslaapzak zou volstaan, maar ik slaap nu met nog een thermische binnenslaapzak en vannacht had ik het koud. De volgende kampeernacht doe ik een thermisch onderhemd en sokken aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten