maandag 30 juli 2018

Dag 9/8 nabij Novopavlovka

's Middags
Na een 300-tal km binnendoor over rustige weg door slaapdorpen, met regelmatig lange stukken niet-geasfalteerd, ben ik in Balyaga op de grote baan uitgekomen die mij naar Chita zal voeren, de eerste grote stad (en enige, met Khabarovsk en Vladivostok) op mijn route. Benieuwd of het verkeer zal meevallen.
Hopelijk vind ik op deze weg af en toe een restaurant. Ik ben de pasta met tomatensaus, mijn standaard maaltijd als ik kampeer, zo onderhand wel beu. Maar als je alleen bent en alles moet meesleuren in dit warme weer, waarin het eten rap slecht wordt, zijn er amper alternatieven.
Het weer is overwegend zonnig, met wel wat tegenwind de laatste dagen. Nog maar een keer regen gehad overdag.
Het terrein is heuvelachtiger dan ik had gedacht.

's Avonds in de tent
Weer een aanval door Siberische insecten wanneer ik stopte met fietsen op een kampeerplek. Dit is niet normaal... Die aanval bleef duren tot ik uiteindelijk in de tent kon kruipen. De insectenspray op de blootgestelde lichaamsdelen en het net om mijn hoofd helpen wel goed. De hoofdfiguur van 'Nooit meer slapen' had zelfs dat niet.
Ik zie van in de tent dat de buitenkant van de binnentent vergeven is van de insecten.
Ik weet dat het nog tot half augustus hoogseizoen is voor de insecten, dus ik moet maar hopen dat het gaandeweg verbetert want dit hou ik niet vol.
Als het kan zal ik altijd op hotel gaan, maar die zijn hier niet dik gezaaid.
Dan kan ik eens mijn kleren wassen, en mijzelf ook trouwens. Ik kampeer al dagenlang zonder dat er water in de buurt is. Gelukkig ben ik alleen, dus niemand heeft er last van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten