woensdag 28 september 2016

Dag 7/31 Vuzh

Na een extra dag rust voelde ik me deze morgen goed genoeg om uit Korogh te vertrekken. Mijn ingewanden zijn tot rust gekomen.
Aan een heel traag tempo 65 km afgelegd, met amper verkeer en grotendeels over behoorlijk asfalt. Ik ben nu op 2700 m. Het decor is weeral spectaculair.
Toen ik aan een boerderij vroeg of ik mocht kamperen zeiden ze eerst van wel, maar ze kwamen dadelijk zeggen dat ik binnen mocht slapen. Dat kwam goed uit want er is buiten een felle koude wind. Om 18.45 u wordt het hier al pikdonker.
Ze zijn nu aan de typische Pamir-maaltijd: een kom bouillon met daarin een paar stukken schapenvlees, en daarbij zelfgebakken brood. Dat zag ik nu niet zitten (en zal ik nog genoeg moeten eten), dus ik hen duidelijk gemaakt dat ik een beetje ziek ben, en heb voor mezelf pasta klaargemaakt. Een kom zelfgemaakte kefir (gefermenteerde melk) kon ik niet afslaan en is trouwens behoorlijk lekker.
Stromend water is hier niet, elektriciteit wel. De hygiëne is ver zoek. Slapen doen ze op een dun matrasje op een verhoog. Ik slaap bij de boer op de kamer. Ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten