vrijdag 27 mei 2016

Dag 6/22-23 Lahijan-Abbasabad

Ik heb ondertussen begrepen dat ik met mijn Iraanse simkaart geen smsjes kan uitwisselen met België (dus in geen van beide richtingen).
Twee dagen langs de Caspische Zeekust, zo vlak als wat. Aan mijn linkerkant de zee, waar slechts af en toe een glimp van te zien is. Aan mijn rechterkant rijstvelden en theeplantages, waarachter besneeuwde bergtoppen liggen. Spijtig genoeg is het een grote, behoorlijk drukke baan.
Ik logeer nu bij Mohammed, leren kennen via Warmshowers. Mohammed is een lieve warme man, zoals ze in Iran eigenlijk bijna allemaal zijn. Het soort mensen dat je op reis graag leert kennen. Hij spreekt behoorlijk Engels, wat een hele verademing is. Zelfs aan hotelbalies heb ik nog maar 1 keer Engels kunnen spreken. Op de foto lees je een van zijn motto's die hier aan de muur hangt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten