donderdag 19 mei 2016

Dag 6/15 Maragheh

Eerst wat rondgelopen in Bonab, waar een moskee met een prachtig houten interieur en een schattig antropologisch museum te vinden zijn. Lang staan praten met een groepje scholieren.
Daarna een korte rit naar het nabijgelegen Maragheh, waar ik mijn eerste Iraanse Warmshowers-afspraak had.
Prinselijk ontvangen en gesoigneerd door Habibeh en Nima, een bijzonder sympathiek koppel jonge dertigers. Na een delicieuze maaltijd toonden ze mij hun stad en deden met mij een rit in de omgeving. En zij hielpen mij bij de aankoop en installatie van een Iraanse simkaart. Niet eenvoudig omdat alles in het Farsi verloopt, inclusief het invullen van een lange vragenlijst. Voor wie graag eens een smsje naar Iran wil sturen: mijn nummer is
00 98 90 34 34 07 80

Geen opmerkingen:

Een reactie posten