donderdag 7 november 2013

Dag 1/52 Assermo

Langs de Dades-vallei gaat het verder tot voorbij Skoura. Tegenwind!!! In Skoura staat een van de bekendste kasbahs van Marokko, waar films (The English patient, Babel) werden opgenomen.


Iets voor Ouarzazate vertrekt een asfaltweg noordwaarts (dus vanaf nu rugwind), recht de Hoge Atlas in.


In het eerste dorpje onderweg staan drie camions van een medisch team, en het hele dorp loopt vol volk dat naar de consultatie gaat. Ik mag mee blijven middageten, heel lekkere couscous. Helaas, wanneer ik terug aan mijn fiets kom blijkt mijn fietscomputertje verdwenen... Mijn fiets stond nochtans veilig binnen de ommuring van het gemeentehuis.
In Assermo vind ik een plezierig onderkomen in wat ze ginds een auberge noemen. Heel hartelijke mensen, bijzonder lekker eten. De weerberichten zijn onheilspellend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten