vrijdag 25 oktober 2013

Dag 1/51 Richting Skoura



Alles OK!

Ik ben terug de oude na de nare ervaring van eergisteren. Uiteindelijk ben ik een koersbroek, een paar handschoenen, een onderbroek en een goede fietsvest met lange mouwen kwijt. Het had veel erger gekund. Ik ben kunnen ontsnappen net toen ze belangstelling kregen voor mijn stuurtasje. Een nacht goed slapen heeft deugd gedaan.
Deze ochtend vanuit Agoudal eerst de col ( Tizi-Tirherhouzine ) gedaan, die volgens de Michelin kaart 2700 m is, maar mijn hoogtemeter gaf nog geen 2600 m aan. (volgens Google earth moet het 2675m zijn red.)  Hoe dan ook, het was een heel zachte klim, gevolgd door een gigantische afdaling naar en door de Todrakloof. Fantastisch!
Nu ben ik in Tingir (Tinerhir volgens de Michelin kaart ) op ongeveer 1300 m. De Atlas ligt dus achter mij. Hier begint een heel ander Marokko. Het is hier 33 ºC en veel droger. Alles heeft een rode kleur, de palmbomen doen hun intrede. Ook de huizen en dorpen zien er anders uit.
Er waait al een paar dagen een heel felle wind uit ZW. En laat dat nu de richting zijn waar ik morgen naartoe moet...Hopelijk zijn de weergoden me goed gezind en gaat de wind vannacht liggen.
Morgen ga ik richting Skoura door de Dades vallei. Afhankelijk van de wind zie ik wel hoe ver ik geraak. Ik zou overmorgen alleszins al voorbij Skoura terug een eind in de Atlas willen zitten. 


Andoni

's Avonds krijgen  we het bericht dat er kan geslapen worden op het dak van een restaurant op 25 km van Skoura voorbij El Kelaa M'Gouna. Met 101 km en een stormwind, die dus geen day-off genomen heeft werd er flink gereden. Marrakech komt dichterbij maar er liggen nog wel wat leuke pasjes tussen het restaurant en Marrakech.
We krijgen mooie foto's door al laat Andoni weten: "Die geven spijtig genoeg het majestueuze niet echt weer, maar je krijgt er toch een idee door." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten