maandag 20 juni 2016

Dag 6/43-45 Karaj-Alamutvallei

Drie dagen bij Maryam en Hamid doorgebracht, mijn onwaarschijnlijk vriendelijke gastkoppel uit Karaj. Toen ik hier de eerste keer logeerde stelden ze mij voor terug te komen om samen een paar dagen in de Alamutvallei te gaan kamperen. Wat een buitenkans!
De Alamutvallei is met voorsprong het mooiste wat ik van natuur al in Iran gezien heb. Tussen sneeuwbedekte bergtoppen ligt deze vallei in alle tinten van groen, geel en bruin. Om te fietsen zou het bijzonder zwaar geweest zijn.
We kampeerden aan een heel mooi meer. Ze vonden het heel bizar dat ik er perse in wilde zwemmen.
Morgen moet ik om 5 uur op de fiets zitten voor de 52 km naar Teheran om zeker op tijd te zijn voor de trein naar Sari. Er is maar 1 dagtrein per dag. De treinrit door het hooggebergte wordt aangeprezen als heel spectaculair. Overmorgen begint het "gewone" fietsen terug, richting einddoel Mashhad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten