dinsdag 17 juni 2014

Dag 2/54 - Vernazzano

De laatste fietsdag en de aankomst in het einddoel Vernazzano had ik me zonniger voorgesteld. Vertrokken in een troosteloze stille regen, die de hele morgen bleef duren. De rest van de dag bleef het druppelen en de wind zat tegen. Straf dat ik sinds het vertrek uit Marakkech slechts welgeteld 3 dagen serieuze regen heb gehad, waaronder de laatste 2...

De aankomst in piccola casa gaf mij er niet minder voldoening om. Eindbalans sinds 22 april: 4242 km afgelegd, 47 km geklommen. Met de reis naar Marrakech vorige herfst erbij komt de teller boven de 9000 km uit. Op de miserie in Marokko met het achterwiel na geen enkel mechanisch probleem. Prima fiets!

Maar vooral: het aantal vriendelijke mensen dat mij op een of andere manier gastvrijheid of hulp verleende, zeker in de Maghreb, is niet te tellen. Het was een goede les voor mij. Dus: voor verderzetting vatbaar! In september gaat het via de Balkan naar Turkije. Eindstation Tekirdag, ongeveer 100 km van Istanbul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten