woensdag 4 juni 2014

Dag 2/38 - Prizzi

De boot, die om 17 u moest vertrekken, vertrok uiteindelijk pas om 20.20 u. Jammer, want het was dan al donker en ik had graag de zonsondergang gezien van op het dek.

Onrustige nacht met zijn vieren in een vensterloze kajuit. En aankomst wonderwel op het voorziene uur, 7 u.

Ik heb een Warmshowers-contact in Palermo en had kunnen blijven en overnachten, maar een hele dag rondlopen in de stad zei me niets. Vreemd, alleen zijn in de natuur vind ik best leuk, maar alleen een grote stad bezoeken trekt me helemaal niet aan.

Dus na een heerlijk Italiaans ontbijt op een terrasje ineens de fiets op en de beste weg de stad uit gezocht. Een bereidwillige fietser fietste een 10-tal km mee.

Eerst van zeeniveau in een trek naar 750 m, en dan de rest van de dag constant op en neer. Alles bijeen bijna 2 stijgkilometers tot in het mooie Prizzi, waar ik een goedkoop hotelletje heb gevonden. Eigenlijk wilde ik kamperen maar het vooruitzicht van een hete douche en een goed bed was te aanlokkelijk.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten