maandag 16 juni 2014

Dag 2/49 - Puglianello

In de Tour zouden ze dit een overgangsetappe noemen in het middengebergte. Mooi zonder meer.

Toen in de namiddag zwaar onweer dreigde verging mijn zin om in het tentje te kamperen. Dus vroeg ik op een boerderij of ik onder een groot afdak mocht slapen waar hooi onder lag. Vreemd genoeg mocht het niet.

De werkman die dat van op zijn tractor zag gebeuren sprong van eerlijke schaamte in zijn auto en reed me achterna. Hij liet me stoppen en vroeg of ik bij hem thuis wilde komen slapen. Hij bleek een gezellige Obelix te zijn, die 6 km verder alleen woonde in een huis dat hij naar zijn rake bijnaam Villa Snello (slank) had genoemd. De wanorde tartte elke verbeelding, maar de zelfgemaakte wijn, prosciutto en kaas maakten alles goed. Ik sliep heerlijk op de kussens die ik van enkele zetels mocht halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten