maandag 6 juni 2016

Dag 6/34 Isfahan

Kafka troef bij de verlengingsprocedure van mijn visum. Die verlenging is nodig omdat Iraanse visa 1 maand gelden en ik bijna dubbel zo lang wil blijven. De hele voormiddag heeft het geduurd. De papieren bureaucratie tart elke verbeelding.
Isfahan is een wonderlijke stad, met reden de topbestemming in Iran. Spijtig dat de rivier, die sowieso heel ondiep is, nu helemaal droog staat. Het gigantische centrale plein, helemaal omgeven door arcades, een paleis,  een moskee en de prachtige ingang van de bazar, is betoverend mooi.
's Avonds vroeg mijn gastvrouw Narges me mee te gaan naar haar avondschool Spaans. Tijdens de les heel plezierig gebabbeld met de cursisten over mijn familiegeschiedenis en over mijn fietsreis. Het niveau van de cursisten (7 jonge vrouwen en 1 jongeman) was meer dan behoorlijk, de lerares sprak accentloos. De setting was wel grappig: lerares vooraan achter een verhoog, de cursisten in U-vorm op stoeltjes met een schrijfplank. Ze giechelden de hele tijd maar waren heel ijverig.

1 opmerking: