maandag 16 juni 2014

Dag 2/52 - Pizzoli

Om 5u30 vertrokken voor een waarlijk majestueuze rit door de Abruzzen. Zwaar weer voorspeld, dat ik wilde voor zijn. Op een te vroeg uur (qua zin om te zwemmen) langs het Lago di Scanno. Onderweg langs Anversa degli Abruzzi gereden. Een beetje kleiner dan Anversa degli Fiandri, maar veel gezelliger.

Op mijn hoogste punt zag ik even doorheen de ochtendnevel de Corno Grande, de top van de Gran Sasso. Daarna verdween die jammer genoeg in de mist.

In de streek rond l'Aquila en in de stad zelf zijn de littekens van de aardbeving nog heel vers. Ik heb de indruk dat er van wederopbouw nog niet veel in huis is gekomen.

Onder de inktzwarte onweerswolken en met gedonder in de verte veiligheidshalve een B&B gezocht en met enige moeite gevonden in Pizzoli, een tiental km voorbij l'Aquila. Vanavond naar de pizzeria en om 21 u naar Nederland-Spanje kijken! Maar als ik in slaap dreig te vallen kruip ik net zo graag in bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten