dinsdag 10 juni 2014

Dag 2/48 - Parco Regionale dei Monti Picentini

's Ochtends een zalige afdaling naar zeeniveau tot Eboli. Stom stadje, slechte cappuccino. Dan een nijdige klim en dito afdaling, gevolgd door wat op de kaart gewoon een weg doorheen een regionaal park was, in realiteit klimmen tot een pas van 920 m. De Michelinkaarten hebben tegenwoordig onbegrijpelijk genoeg bijna geen hoogteaanduidingen meer. Wel doorheen een ongelooflijk bos.  Veel schaduw en bronnetjes onderweg. Van op de pas mooi uitzicht tot aan zee.

Een viertal km voorbij de pas was een hotelletje (Il Rifugio), zo hadden twee wielertoeristen me al verteld. Zeer sympathieke uitbaters.  Prijs voor vol pension: 50 €, specialiteit eigengemaakte pasta met bospaddestoelen. Omdat ik toch ruim op tijd op de eindbestemming Tuoro geraak gaf ik er na 71 km de brui aan en liet mij het middageten met wijn goed smaken. Daarna een verkwikkende siĆ«sta, een heerlijke douche na 2 kampeernachten, een wasbeurt aan mijn gebruikte kleren, en tenslotte de rest van de namiddag lui zitten lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten