maandag 26 mei 2014

Dag 2/33 - Tunesië, Thala

De grensovergang verliep vlotter dan verwacht. Een uur aan de Algerijnse kant, een half uur aan de Tunesische. Vreemde ogen maar geen gezever toen bleek dat ik geen attesten kon voorleggen van officiële geldomwisselingen. Alle plekken waar ik had overnacht werden netjes in volgorde opgeschreven.

Een goede 30 km verder, in Thala, het eerste Tunesische dorpje met geldautomaat, kwam er een jongen naast mij fietsen die mij vroeg bij hem thuis te komen eten. Het was bijzonder lekker maar meer dan behoorlijk pikant. Van het een kwam het ander: ik mag er ook blijven slapen, in een dubbel bed in een aparte kamer zelfs. Eigenlijk wilde ik nog een eind rijden en wild kamperen want dit is er een ideale streek voor. Maar ik geraak nu vlot op tijd in Tunis, dus ik geniet van deze kans. De gastvrijheid in de Maghreb is gewoon niet te schatten.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten