woensdag 14 mei 2014

Dag 2/21 - Chlef

De geneugten van de morgenstond: om 10.20 u zaten de 90 km naar Chlef er al op. Over de grote baan, die echter door de nieuwe parallelle autostrade behoorlijk rustig is. Amper hellingen en volledige windstilte, dus het ging goed vooruit.

Halfweg bij mijn koffiepauze werd ik getrakteerd door een onbekende. Ongelooflijk hoe vaak dat hier gebeurt. De jongen gisteren achter de toog in de computerwinkel waar ik wifi vond ging zonder iets te zeggen achter de hoek een ijsje halen voor mij. Van gastvrijheid hebben wij in het rijke westen nog heel veel te leren. Zeg het voort aan Filip De Winter en consoorten.

In Chlef werd ik door een agent naar een driesterren hotel gestuurd. Heel degelijk, met individuele luxe badkamers. Uitgebreid van gebruik gemaakt om alle vuil van mij af te krijgen. Al mijn kleren en mijn lakenzak afgegeven aan de wasploeg. En dat allemaal voor de prijs van 3500 dinar, ontbijt inbegrepen (24 euro aan de zwarte markt koers). Niet te geloven hoeveel deugd dat doet na een week eerder primitief leven in Algerije.

Vervelend: mijn fietscomputertje doet het ineens niet meer. Alles een paar keer nagekeken, ik vind de oorzaak niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten