dinsdag 22 september 2015

Dag 5/26 Erzincan (terug Divrigi)

Eerder korte maar mooie rit langs de Eufraat naar Erzincan. Nu scheiden mij nog 3 evenwijdige bergruggen van de Zwarte Zee. Dat betekent 3 keer klimmen tot boven de 2000 m en weer dalen tot 1100 m, behalve natuurlijk de derde keer een mega afdaling tot Trabzon op zeeniveau.
Omdat ik al vroeg in Erzincan was, waar niets te zien is of te beleven valt, ging ik in het station vragen of er in de namiddag geen trein was naar Divrigi, het omgekeerde traject van de laatste 3 dagen dus.
Die lijn loopt voor een groot deel over een tracé door de bergen waar geen weg is. En ja, ik had om 14 u een trein en morgenvroeg om 7.15 u een trein terug. Kostprijs: 2,5 euro voor 200 km, fiets gratis. Mijn voltallige schoonfamilie, notoire treinliefhebbers, mag jaloers zijn, want het waren 4 fantastische uren, lekker lui kijkend vanuit een comfortabele zetel. En morgenvroeg nog eens in omgekeerde richting.
Zo kon ik weer gaan slapen in het goede hotel in Divrigi waar ik 3 dagen geleden verbleef, en ben ik rond 11 u terug in Erzincan. Mijn rit begint morgen dus een pak later dan gewoonlijk. Hopelijk valt de hitte dan mee en heb ik in die zin geen stommiteit gedaan, want tussen km 10 en 28 moet ik klimmen naar 2120 m.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten