maandag 31 augustus 2015

Dag 5/3 Foca

Foca is een zeer mooi gelegen kuststadje, waar veel middle class Turkse gezinnen hun vakantie doorbrengen. Prachtige zeepromenade, afgeboord met Ottomaanse huizen. Geen enkele buitenlander gezien. Aangenaam gezwommen in de glasheldere Egeische Zee.
Ik zal moeten leren hoe ik best omga met dit klimaat. Toch weer te lang blijven rijden, tot ik ondanks constant en veel drinken uitgedroogd aankwam. De laatste 40 km langs de kust, met behoorlijk wat klimmen en dalen. De thermometer op mijn fietscomputer, weliswaar niet in de schaduw, gaf op een bepaald moment 47 ºC aan.
Op het Griekse eiland Lesbos, in de verte te zien, woedde een reusachtige bosbrand.
Toen ik onderweg even onder de enige boom in kilometers op de kaart stond te kijken werd ik binnengeroepen voor thee, met erbij een schaal gebakjes van het huis en een heerlijke saladeschotel met kaas en tomaten. Zo had ik ineens middaggegeten. Die onverwachte ontmoetingen zijn zo plezierig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten