maandag 15 juni 2015

Dag 4/41 Yagnevo nabij Benkovski

Er rust een vloek op het kamperen: voor de zoveelste dag op rij is er in de namiddag regen of onweersdreiging, wat mij telkens opnieuw de zin ontneemt een kampeerplek te zoeken.
Gisteravond tijdens de busrit terug naar Smoljan vanuit Plovdiv was er een onwaarschijnlijke hagelbui, vandaag na een prachtige voormiddag werd de hemel donkergrijs, wat mij ijlings onderkomen deed zoeken. Ik vond dat in een schitterend splinternieuw 'sportcentrum' voor vissers annex hotel. Na eeen flinke plensbui is de lucht een beetje opgeklaard, maar het blijft drukkend warm.
Naast een grote visvijver is hier een heel mooi randloos zwembad. Van in het water heb je een fenomenaal zicht op de omringende heuvels. Ik heb een groot appartement voor 16 €, ontbijt inbegrepen. De Balkan, en Bulgarije in het bijzonder, zijn een paradijs voor wie met een klein budget wil rondreizen!
Ik ben nu in het zuidoosten van Bulgarije in de uitlopers van het Rodopigebergte. Morgen nog een kleine col over in Makaza, waarop de grens met Griekenland ligt, en dan richting Komotini en de Middellandse Zeekust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten