zaterdag 18 mei 2019

Dag 10/5 Clinton



Clinton is ontstaan tijdens de zogenaamde Cariboo-goldrush in de jaren 1850. Het is helemaal zoals ik mij een cowboydorp in de far west voorstel. Ik slaap voor het eerst in een hotel. Het wordt gerund door een Chinees die op zijn 31ste uit Taiwan emigreerde.
Na sinds Vancouver de eerder rustige Highway 99 gevolgd te hebben ben ik nu op de drukkere Highway 97, de Cariboo Highway. Spijtig, maar er is geen alternatief. De shoulder, zeg maar pechstrook, waar ik op rij is nu anderhalve meter breed in plaats van 1 meter.
Al veel mooie vogels gezien, een grote vos en een groepje herten.
Mijn Warmshowers-gastheer in Lillooet, die bij de brandweer werkt, vertelde dat de klimaatopwarming alsmaar meer bosbranden meebrengt. De gevolgen daarvan heb ik onderweg gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten