zaterdag 3 augustus 2019

Dag 10/81 San Francisco

Daarnet reed ik over de Golden Gate Bridge een in mist gehuld San Francisco binnen. Ik beëindig deze 10de etappe hier in plaats van in mijn oorspronkelijke reisdoel San Diego. De ene heilige tegen de andere.

Tijd dus om een balans te maken.
Als ik de 9 dagen waarop ik om diverse redenen niet of nauwelijks heb gefietst (rustdag, stadsbezoek, ferryboot) niet meetel blijven er 72 effectieve fietsdagen over. Daarop heb ik iets meer dan 6500 kilometer gefietst en ben ik 56 kilometer gestegen. Aantal platte banden: 1. Ik ben maar liefst 25 nachten bij Warmshowers-mensen te gast geweest. Op een klein aantal motel/hotel nachten na (uitsluitend in Canada toen het zo vaak regende) vooral veel gekampeerd, en dat bijna altijd 'in het wild'.
Over wild gesproken, dat heb ik in overvloed gezien: veel zwarte beren, 2 grizzly beren, een tiental elanden, ontelbaar veel herten, vossen, wapiti's en klein wild. En heel veel mooie vogels, de laatste dagen weer veel kolibri's.
Of er in 2020 een vervolg komt richting Mexico en Midden-Amerika zal de toekomst uitwijzen...

1 opmerking:

  1. Weer een fantastische reis erbij! Ik ben blij voor jou en dankbaar dat je ons laat meegenieten via verhalen en foto's. Geniet nog van San Francisco en veilige terugvlucht. Hopelijk spreken we snel af in de koekenstad.
    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen